Rolul creatinei si proteinei in cresterea musculara

Dintre toate suplimentele nutritive creatina si proteina si-au câstigat renumele de cele mai populare produse folosite de culturisti si de alti sportivi implicati în eforturi ce necesitã o fortã mãritã si o refacere rapidã. Indiferent cã esti sportiv de performantã sau doar un culturist care nu concureazã, creatina si concentratele proteice de calitate trebuie sã facã parte din “arsenalul” tãu de luptã. S-ar putea scrie cãrti întregi despre aceste “suplimente minune” si modul cum acestea sustin performanta sportivã, dar în acest articol ne vom limita la câteva informatii esentiale pentru orice culturist. Atât creatina cât si concentratele proteice au un efect maxim doar dacã sunt prezente în corp pe o perioadã cât mai lungã de timp. De aceea Nutritech a produs Total Mass si XXL cu scopul de a maximiza absorbtia si depozitarea acestora. Ideal este sã folositi zilnic (chiar si în zilele de pauzã) în alimentatia voastrã aceste produse. Sondajele fãcute în rândul culturistilor aratã cã inconsistenta (întreruperea) administrãrii concentratelor proteice si a creatinei este una din cauzele rezultatelor nesatisfãcãtoare. Totusi, în cazul creatinei, este indicat ca în afara fazelor de încãrcare si de mentinere binecunoscute (15-20g timp de 5 zile în 3-4 portii, respectiv 5-10g. în 1-2 portii, în functie de greutatea corporalã, timp de o lunã) sã faceti câte o sãptãmânã pauzã. Dacã întâmplãtor nu puteti lua o zi proteine sau creatinã nu e cazul sã vã faceti probleme, dar acestea sã rãmânã exceptii.

Pentru ca dezvoltarea muscularã sã aparã, corpul are nevoie de proteine la discretie în cadrul unei bune sinteze proteice. Cercetãrile stiintifice au arãtat cã sinteza proteicã atinge limita superioarã la 24 de ore dupã un antrenament greu, începând reconstructia si cresterea muscularã. Cu alte cuvinte, dacã în acest interval de timp corpul nu primeste o cantitate adecvatã de proteine, cresterea si refacerea muscularã nu sunt favorizate suficient.

O portie de XXL sau Total Mass luatã cu 3 ore înaintea antrenamentelor este, din aceste motive, deosebit de importantã (furnizând atât carbohidrati cât si proteine). Dacã aveti o tendin­ã spre îngrãsare alegeti Whey Protein sau Premium Whey Protein in combinatie cu creatina, iar dacã sunteti un tip ectomorf alegeti Total Mass. Imediat dupã antrenament, o portie de Creatina si una de Whey Protein, sunt o combinatie foarte potrivitã pentru a începe refacerea si cresterea muscularã. Nu neglijati nici perioada de 24-48 de ore de dupã antrenament, când, cu exceptia somnului, trebuie sã mâncati la fiecare 3 ore proteine, atât din alimentatie cât si din suplimente.

În ceea ce priveste creatina, este interesant sã urmãriti rezultatul unui test recent. Cercetãtorii americani în nutritie au administrat creatinã atât unui grup de culturisti care se antrenau cât si unui grup neantrenat. Este interesant cã ambele grupuri au înregistrat cresteri ale metabolismului. Concluzia extraordinarã este cã indiferent dacã faceti sau nu antrenamente, creatina vã poate ajuta sã ardeti mai multe calorii tot timpul zilei, chiar dacã nu vã antrenati. Totusi, grupul antrenat a avut o crestere metabolicã dublã fatã de celãlalt grup. Vã dati seama cã un metabolism mai rapid înseamnã arderi mai bune de grãsime.

Folosirea suplimentelor nutritive nu se face “dupã ureche”, ci dupã un plan bine stabilit. Este foarte posibil sã existe culturisti nemultumiti de rezultatele obtinute cu ajutorul suplimentelor nutritive, dar trebuie sã-si facã o autoevaluare a modului în care le folosesc (timpul, cantitatea, calitatea, etc.), calitatea odihnei si refacerii si nu în ultimul rând structurarea antrenamentelor (frecventã, intensitate, alternantã). Nu uitati nici faptul cã suplimentele nutritive nu înlocuiesc complet mâncarea, alimentatia adecvatã fiind fundatia unui întreg proces.

Conteazã sã stii de ce faci ceea ce faci, sã fi un culturist mai inteligent decât altii.

Comments are closed.